A-
A+
Опубліковано 25 січня 2019 року, 16:40

Дніпропетровщина – лідер в Україні із запровадження інклюзивної освіти - Марина Порошенко

Дніпропетровщина – лідер в Україні із запровадження інклюзивної освіти. Наразі в регіоні вже 255 шкіл, де разом з однолітками навчаються понад 800 хлопців і дівчат з особливими освітніми потребами. Півсотні таких дітей відвідують звичайні дитсадки. Здобутки Дніпропетровської області відзначила ініціатор інклюзивної реформи в Україні Марина Порошенко під час Всеукраїнської звітної конференції в Києві. У заході взяли участь освітяни та громадськість з різних регіонів.

 «Раніше ніхто не знав, що таке інклюзія. Це був той хрест, який ми тягнули з радянських часів. Наразі інклюзивна освіта – пріоритет на найвищому державному рівні. Вона увійшла в наше життя і наповнилася новим змістом. Це один з іспитів на європейськість українців, – зауважив Президент України Петро Порошенко. – Щоб переконатися у важливості цього питання, достатньо подивитися в очі дітей з особливими потребами. Вони вийшли із «соціальної ізоляції» і змогли сісти за парти разом з ровесниками, вони разом спілкуються, виховуються та інтегруються в нормальне життя».

 За словами першої леді країни Марини Порошенко, реформа інклюзивної освіти стала однією з найуспішніших в Україні.

 «З моменту запровадження реформи зроблено неймовірно багато. Результат цього – щасливі очі дітей, які мають сьогодні можливість навчатися у звичайних школах поруч з однолітками. Вони мають друзів і відчувають себе щасливими, – зазначила перша леді країни, голова Фонду Порошенка Марина Порошенко. – Лідер в Україні із запровадження інклюзивної освіти – Дніпропетровщина. У регіоні демонструють просто шалені результати».

 Торік в області запрацювали зведені «з нуля» два унікальні дитсадки з безбар’єрним простором – у Підгородному  та  Обухівці. Заклади відрізняються широкими коридорами та просторими кімнатами, тут спеціальне розташування меблів та відсутні пороги.

З урахуванням потреб особливих дітей у регіоні зводять садки у Кам’янському, Іларіоновому, Покрові, Старих Кодаках.

«Два роки тому Дніпропетровщина підписала Меморандум з Фондом Порошенка та приєдналася до соціальної програми Марини Порошенко «Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації». Область стала локомотивом проекту та кардинально змінила підхід до інклюзивної освіти, – зауважив голова Дніпропетровської ОДА Валентин Резніченко. – З урахуванням потреб особливих дітей реконструюємо школи: тут є пандуси та підйомники. У закладах облаштували вже 71 медіатеку та понад півсотні ресурсних кімнат. Зараз в регіоні разом з ровесниками навчаються понад 800 дітей з інвалідністю – це в чотири рази більше ніж у 2017-му».

Один з осередків інклюзії та приклад «простору для всіх» – Солонянська опорна школа №1.

«З 2017-го на її базі працює Інклюзивно-ресурсний центр, який не має аналогів в Україні. Наразі тут займаються більше 80 дітей. Є ресурсна кімната, інтерактивна підлога, кімната лікувальної фізкультури. Наразі на Дніпропетровщині діють вже 28 ІРЦ», – зазначив директор департаменту освіти і науки Дніпропетровської ОДА Олексій Полторацький.

Перша в Україні ресурсна кімната працює з 2017 року в реконструйованій Петриківській школі. Вона відповідає європейським стандартам та адаптована під українські реалії. Це спеціально облаштований клас, де діти навчаються за індивідуальною програмою, корекційні педагоги допомагають їм отримувати повсякденні побутові навички.  

Ще один успішний проект – унікальний інклюзивний парк у Дніпрі. У ньому продумали кожну деталь – від покриття до іграшок. На майданчику малеча не відчуває жодних бар’єрів і може вільно кататися на гойдалках, пересуватися лабіринтами, пізнавати світ за допомогою сенсорних панелей. Перший в Україні новітній простір створили за проектом дніпровського архітектора Сергія Дербіна.

З урахуванням потреб особливих дітей на Дніпропетровщині реконструюють лікарні. Зокрема, безбар’єрний доступ створено в хірургічному та педіатричному корпусах Центру матері і дитини ім.Руднєва. Тут кімнати для особливих пацієнтів, зручні душові, басейн з підйомником.

«Ніколи держава не приділяла стільки уваги інклюзивній освіті. Сьогодні це зовсім інші умови для дітей з особливими потребами, – наголосив радник голови Дніпропетровської ОДА Юрій Голик. – Інклюзія – процес, який не припиняється. У планах – звести перший в Україні інклюзивний дитсадок у Кам’янському та придбати мобільний Інклюзивно-ресурсний центр. Прагнемо створити ІРЦ в кожній громаді, а ресурсні кімнати й медіатеки – у кожній школі області».

Дніпропетровська область втілює інклюзивні проекти за соціальною програмою «Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації» голови Благодійного Фонду Порошенка, дружини Президента України Марини Порошенко.

Більше про інклюзію на Дніпропетровщині - тут.

  Про впровадження інклюзивної освіти говорили під час Всеукраїнської звітної конференції в Києві

говорили і про досягнення Дніпропетровщини у впровадженні інклюзії

Реформа інклюзивної освіти стала однією з найуспішніших в Україні

Валентин Резніченко: «Два роки тому Дніпропетровщина підписала Меморандум з Фондом Порошенка та приєдналася до соціальної програми Марини Порошенко «Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації». Область стала локомотивом проекту та кардинально змінила підхід до інклюзивної освіти»

 Зараз в регіоні разом з ровесниками навчаються понад 800 дітей з інвалідністю

 У закладах облаштували вже 71 медіатеку та понад півсотні ресурсних кімнат

Дніпропетровська область втілює інклюзивні проекти за соціальною програмою «Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації»

Юрій Голик: «Ніколи держава не приділяла стільки уваги інклюзивній освіті. Сьогодні це зовсім інші умови для дітей з особливими потребами»

 У Дніпрі - перший в Україні інклюзивний парк

Там зручно всім дітям

У парку - усюди можна проїхати на візку

 Є інтерактивні розваги

Діти граються всі разом

 У школах збільшилася кількість інклюзивних класів

Під час реконструкції шкіл враховують потреби людей з інвалідністю.

Під час реконструкції шкіл враховують потреби людей з інвалідністю. Облаштовують пандуси…

 та підйомники

У школах відкривають ресурсні кімнати - для розвитку особливих хлопчиків та дівчат

 Там  діти відпрацьовують побутові навички,..

 індивідуально позайматися з корекційним педагогом…

або гуртом

 Облаштовують і зручні медіатеки

 В інклюзивно-ресурсних центрах є і зал лікувальної фізкультури,..

 інтерактивна підлога,..

 все для занять з логопедом

 Те ж саме - і в нових садочках

 Ніяких бар’єрів

Широкі коридори

Всі умови для особливих дітей - у Центрі ім. Руднєва

Комфорт - для всіх


Завантажуємо ще