Як допомогти дитині визначитися з майбутньою професією та заохотити в навчанні? Думками ділилися учні, батьки та вчителі під час дискусійної панелі у ДніпроОДА. Про це повідомила радник голови облдержадміністрації Ольга Горб.
«ДніпроОДА розпочинає серію дискусійних панелей «Сучасна освіта та професії майбутнього». Проект започаткували разом з волонтерами, долучитися можуть діти, батьки й педагоги. Розмірковуємо не тільки про актуальні спеціальності та тенденції ринку праці, а й про свідомий вибір наших дітей. Якщо людина займається улюбленою справою, то отримує не тільки задоволення, а й створює якісний продукт», – зазначила Ольга Горб.
Винаходити свіжі рішення допомагала ініціатор національного проекту «Місто професій» та засновниця ділового журналу «Community» Тетяна Люлька. Каже, звернутися до освітньої теми її змусила статистика: за підрахунками, більше половини випускників вишів не працюють за фахом.
«Одна з причин – суспільний тиск, мовляв, після школи треба вступати у виш. Хоча, наприклад, у Америці випускник школи може шукати себе, на прийняття рішення – рік. Друга причина – батьки. Вони вважають, що їхні чада не знають, ким хочуть бути, і тиснуть на них. Третя причина – штучна престижність тієї чи іншої професії. Наразі у світі понад 40 тисяч видів діяльності, і просто в дітей мало про них інформації», – зауважила Тетяна Люлька.
На її переконання, профорієнтація учнів повинна починатися з 5 класу. Крім того, щоб дитина реалізувала свій потенціал у професії, зусиль повинні докласти і педагоги, і батьки.
Серед учасників дискусії – і Олена Трегубенко. Для неї тема сучасної освіти актуальна, бо її 16-річна донька нині стоїть перед вибором майбутньої професії.
«Донька зараз на роздоріжжі. Вона навчається в математичному класі, їй легко даються точні науки, тому в якості потенційної професії розглядає IT-сферу. У той же час вона пише твори, бере участь у літературних конкурсах – і викладачі орієнтують її вступати на журфак. Звичайно, їй робити власний вибір. Головне, щоб він був усвідомлений», – розмірковує мати.
Під час зустрічі учасники обговорювали, як відбуватиметься трансформація професій і які спеціальності будуть актуальними найближчими роками. Серед них, зокрема, – експерт з креативної економіки, ігропедагог, медіатор, ютубер, дизайнер віртуального середовища.
У ДніпроОДА розмірковували, як допомогти дитині визначитися з майбутньою професією та заохотити в навчанні.
«ДніпроОДА розпочинає серію дискусійних панелей «Сучасна освіта та професії майбутнього». Проект започаткували разом з волонтерами. Розмірковуємо не тільки про актуальні спеціальності та тенденції ринку праці, а й про свідомий вибір наших дітей. Якщо людина займається улюбленою справою, то отримує не тільки задоволення, а й створює якісний продукт», – зазначила Ольга Горб.
Долучитися могли учні...
...батьки...
...педагоги...
Тетяна Люлька каже, більше половини випускників вишів не працюють за фахом. Серед причин – суспільний тиск, батьки та штучна престижність деяких професій.
Корисні поради занотовували.
«Донька навчається в математичному класі, їй легко даються точні науки, тому в якості потенційної професії розглядає IT-сферу. У той же час вона пише твори, бере участь у літературних конкурсах – і викладачі орієнтують її вступати на журфак. Звичайно, їй робити власний вибір. Головне, щоб він був усвідомлений», – розмірковує Олена Трегубенко.
У ДніпроОДА пройде серія таких зустрічей.