Поліція, ДСНС та «швидка» працюють без збоїв. Для громад, які залишилися без централізованої системи оповіщення, є альтернативні способи дізнатися про повітряну тривогу. Облаштовані в регіоні й безоплатні зони Wi-Fi. Як на життєдіяльність регіону вплинула хакерська атака на мобільного оператора «Київстар», розповіли під час брифінгу заступник начальника ОВА Іван Начовний та директорка департаменту цивільного захисту Тетяна Куряченко.
«Обласна система оповіщення підключена до дротового зв’язку. Вона працює у штатному режимі. Ми отримуємо повідомлення про повітряну тривогу. Передаємо цю інформацію територіям. А от система деяких громад залежить від роботи «Київстару». В 11 – частково і у трьох – повністю», – зазначила Тетяна Куряченко.
Для того, щоб відновити роботу цих систем оповіщення, їх переключають на інших операторів або дротовий інтернет. Запускатимуть сирену й вручну. Долучилися рятувальники та Нацполіція. Вони будуть повідомляти про небезпеку через гучномовці, встановлені на авто.
«ДСНС надсилає дублюючі сигнали тривоги на телефони мешканців області. Є й офіційний застосунок Мінцифри «Повітряна тривога». Створені канали в мессенджерах», – додала Тетяна Куряченко
В області працюють Пункти незламності, де можна скористатися інтернетом.
«Крім того, мешканці можуть звернутися до ЦНАПів. У кожному влаштована безоплатна Wi-Fi зона. Є вони і в 90% бібліотек», – розповів Іван Начовний.
Він закликав комерційні організації, які мають Wi-Fi зони для відвідувачів, відкрити загальний доступ до них.