Опубліковано 04 квітня 2024 року, 16:45
Основні завдання і функції

Розпорядження голови облдержадміністрації від 01 квітня 2024 року № Р-138/0/3-24 «Про затвердження Положення про ДЕПАРТАМЕНТ ФІНАНСІВ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ у новій редакції»

Основними завданнями Департаменту є:

забезпечення реалізації державної бюджетної політики на території області;

складання прогнозу обласного бюджету та проєкту обласного бюджету і подання їх на розгляд до облдержадміністрації;

забезпечення ефективного і цільового використання бюджетних коштів;

розроблення пропозицій щодо удосконалення методів фінансового і бюджетного планування та здійснення витрат;

проведення спільно з іншими структурними підрозділами облдержадміністрації аналізу фінансово-економічного стану області, перспектив її подальшого розвитку;

здійснення в межах визначених повноважень контролю за дотриманням бюджетного законодавства;

здійснення загальної організації та управління виконанням обласного бюджету, координація в межах своєї компетенції діяльності учасників бюджетного процесу з питань виконання бюджету.

Департамент відповідно до покладених на нього завдань:

1) організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Міністерства фінансів України та здійснює контроль за їх реалізацією;

2) забезпечує у межах своїх повноважень захист прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб;

3) аналізує у межах повноважень стан і тенденції соціально-економічного і культурного розвитку області та вживає заходів щодо усунення недоліків;

4) готує пропозиції щодо фінансового забезпечення заходів соціально-економічного розвитку області;

5) вносить пропозиції щодо проєкту обласного бюджету;

6) бере участь у:

підготовці заходів щодо регіонального розвитку в межах своїх повноважень;

погодженні проєктів нормативно-правових актів, розроблених іншими органами виконавчої влади;

розробленні проєктів нормативно-правових актів, головними розробниками яких є інші структурні підрозділи облдержадміністрації;

підготовці балансу фінансових ресурсів області, готує пропозиції щодо доцільності запровадження місцевих податків, зборів, пільг;

розробленні проєктів розпоряджень голови облдержадміністрації;

7) аналізує соціально-економічні показники розвитку області та враховує їх під час складання проєкту обласного бюджету;

8) забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції;

9) розробляє та доводить до головних розпорядників бюджетних коштів інструкції з підготовки бюджетних пропозицій та орієнтовні граничні показники видатків обласного бюджету та надання кредитів з обласного бюджету на середньостроковий період;

10) здійснює аналіз поданих головними розпорядниками бюджетних коштів бюджетних пропозицій, на основі якого директор Департаменту приймає рішення про включення бюджетних пропозицій до прогнозу обласного бюджету;

11) складає прогноз обласного бюджету;

12) доводить до відома головних розпорядників бюджетних коштів інструкції з підготовки бюджетних запитів, встановлює строки та порядок подання бюджетних запитів головними розпорядниками бюджетних коштів;

13) проводить під час складання і розгляду проєкту обласного бюджету аналіз бюджетного запиту, поданого головним розпорядником бюджетних коштів, щодо його відповідності меті, пріоритетності, а також дієвості та ефективності використання бюджетних коштів;

14) приймає рішення про включення бюджетного запиту до пропозицій до проєкту обласного бюджету перед поданням його на розгляд облдерж-адміністрації;

15) бере участь у підготовці звітів голови облдержадміністрації для їх розгляду на сесії Дніпропетровської обласної ради;

16) готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами облдержадміністрації інформаційні та аналітичні матеріали для подання голові облдержадміністрації;

17) організовує роботу, пов’язану зі складанням проєкту обласного бюджету, за дорученням керівництва облдержадміністрації визначає порядок і строки подання структурними підрозділами облдержадміністрації, районними державними адміністраціями, виконавчими органами сільських, селищних міських, районних у місті (у разі їх створення) рад матеріалів для підготовки проєкту обласного бюджету і прогнозних розрахунків коштів, що передаються для відповідного розподілу між відповідними місцевими бюджетами або для виконання спільних проєктів; складає проєкт обласного бюджету; готує пропозиції щодо коштів, що передаються для розподілу між відповідними місцевими бюджетами або для виконання спільних проєктів, та подає їх на розгляд керівництву облдержадміністрації;

18) перевіряє рішення сільських, селищних, міських, районних рад про затвердження бюджету та внесення змін до нього на відповідність бюджетному законодавству;

19) складає і затверджує тимчасовий розпис обласного бюджету та розпис обласного бюджету, вносить в установленому порядку зміни до розпису обласного бюджету, забезпечує протягом бюджетного періоду відповідність розпису обласного бюджету встановленим бюджетним призначенням;

20) здійснює погодження проєкту паспорта бюджетної програми та надсилає його головному розпоряднику для затвердження;

21) проводить у встановленому порядку розрахунки між обласним бюджетом та державним бюджетом, районними бюджетами, бюджетами місцевого самоврядування;

22) перевіряє правильність складення і затвердження кошторисів та планів використання коштів установами і організаціями, які фінансуються з обласного бюджету;

23) здійснює за участю органів, що контролюють справляння надходжень до бюджету, прогнозування та аналіз надходження доходів до обласного бюджету;

24) організовує виконання обласного бюджету, забезпечує разом з органами, що контролюють справляння надходжень до бюджету, територіальними органами Казначейства, іншими структурними підрозділами облдержадміністрації надходження доходів до обласного бюджету та вживає заходів щодо ефективного витрачання бюджетних коштів;

25) зводить показники бюджетів місцевого самоврядування, що входять до бюджету області, та подає їх у встановлені строки до Міністерства фінансів України;

26) забезпечує захист фінансових інтересів держави;

27) готує і подає до Дніпропетровської обласної ради офіційні висновки про перевиконання чи недовиконання дохідної частини загального фонду обласного бюджету, а також про обсяг залишку коштів загального та спеціального (крім власних надходжень) фондів для прийняття рішення про внесення змін до обласного бюджету;

28) проводить моніторинг змін, що вносяться до обласного бюджету;

29) за рішенням Дніпропетровської обласної ради розміщує тимчасово вільні кошти обласного бюджету на вкладних (депозитних) рахунках банків;

30) аналізує бюджетну і фінансову звітність (інші звіти) про виконання місцевих бюджетів, інші фінансові звіти, подані територіальними органами Казначейства;

31) інформує керівництво облдержадміністрації про стан виконання обласного бюджету за кожний звітний період і подає на розгляд річний та квартальний звіти про виконання обласного бюджету;

32) розглядає звернення щодо виділення коштів із резервного фонду бюджету та готує пропозиції щодо прийняття відповідних рішень;

33) проводить на основі статистичної, фінансової та бюджетної звітності прогнозні розрахунки аналізу економічного і фінансового стану галузей економіки області, готує пропозиції щодо визначення додаткових джерел фінансових ресурсів;

34) бере участь у розробці та виконанні інвестиційних програм, подає пропозиції щодо удосконалення механізму економічного стимулювання підприємств для розвитку економічного потенціалу області;

35) розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян, підприємств, установ і організацій;

36) опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів відповідних місцевих рад;

37) бере участь у підготовці проєктів угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп у межах своїх повноважень;

38) здійснює контроль за дотриманням бюджетного законодавства щодо обласного бюджету на всіх стадіях бюджетного процесу;

39) застосовує попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства з вимогою щодо усунення порушення бюджетного законодавства;

40) приймає рішення про застосування заходів впливу до учасників бюджетного процесу за порушення бюджетного законодавства, визначених пунктами 2 – 5 та 7 частини першої статті 117 Бюджетного кодексу України, у межах встановлених повноважень на підставі протоколу про порушення бюджетного законодавства або акта ревізії та доданих до них матеріалів, зокрема щодо:

зупинення операцій з бюджетними коштами;

призупинення бюджетних асигнувань;

зменшення бюджетних асигнувань;

повернення бюджетних коштів до відповідного бюджету;

безспірного вилучення коштів з місцевих бюджетів;

41) здійснює управління місцевим боргом і гарантованим Дніпропетровською обласною радою боргом, зокрема:

бере участь у розробленні та опрацюванні проєктів нормативно-правових актів з питань управління місцевим боргом та гарантованим Дніпропетровською обласною радою боргом;

здійснює управління ризиками, що можуть спричинити збільшення місцевого боргу;

прогнозує фінансування обласного бюджету;

веде оперативний облік місцевого та гарантованого Дніпропетровською обласною радою боргу;

за рішенням Дніпропетровської обласної ради здійснює правочини з місцевим боргом, включаючи обмін, випуск, купівлю, викуп та продажу боргових зобов’язань Дніпропетровської обласної ради;

здійснює заходи щодо підвищення привабливості інвестування в цінні папери, емітовані Дніпропетровською обласною радою, і комплексні заходи щодо поліпшення кредитного рейтингу;

здійснює контроль за виконанням умов здійснення місцевих запозичень, здійсненням витрат на обслуговування та погашення місцевого боргу відповідно до нормативно-правових актів, за якими виникають боргові зобов’язання Дніпропетровської обласної ради, та договірних умов;

здійснює контроль за виконанням боргових зобов’язань суб’єктів господарювання комунальної форми власності за кредитами (позиками), залученими під місцеві гарантії;

42) погоджує здійснення суб’єктами господарювання комунальної форми власності, зокрема господарськими товариствами (крім банків), у статутному фонді яких 50 і більше відсотків акцій (часток, паїв) є спільною власністю територіальних громад, залучення кредитів (позик), надання гарантії або поручительства за такими зобов’язаннями;

43) аналізує діяльність структурних підрозділів з питань фінансів райдержадміністрацій, структурних підрозділів з питань фінансів виконавчих органів сільських, селищних, міських рад і готує пропозиції щодо її вдосконалення;

44) забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої він є;

45) постійно інформує населення про стан здійснення визначених законом повноважень;

46) контролює органи місцевого самоврядування та надає методичну допомогу з питань здійснення наданих їм законом повноважень органів виконавчої влади;

47) здійснює повноваження, делеговані органами місцевого самоврядування;

48) забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог законодавства з охорони праці та пожежної безпеки;

49) організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів;

50) забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;

51) бере участь у вирішенні відповідно до законодавства колективних трудових спорів (конфліктів);

52) забезпечує захист персональних даних;

53) забезпечує створення належних виробничих та соціально-побутових умов для працівників Департаменту;

54) проводить експертизу проєктів нормативно-правових актів з питань, віднесених до компетенції Департаменту;

55) здійснює інші передбачені законом повноваження.


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux