Опубліковано 21 жовтня 2025 року, 10:59
ІНФОРМАЦІЯ про стан реалізації державної регуляторної політики на місцевому рівні на території Дніпропетровській області за 9 місяців 2025 року

Протягом звітного періоду в Дніпропетровській обласній військовій (державній) адміністрації (далі – ОДА) проводились заходи щодо постійного та систематичного моніторингу стану виконання регуляторними органами області законодавства про державну регуляторну політику (далі – ДРП), в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України “Про місцеві державні адміністрації”, “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” (із змінами) (далі – Закон), “Про внесення змін до деяких законів України щодо функціонування державної служби та місцевого самоврядування у період дії воєнного стану”, “Про правовий режим воєнного стану” (із змінами), а також згідно з офіційними роз’ясненнями Державної регуляторної служби України (далі – ДРСУ) щодо особливостей здійснення регуляторної діяльності органами виконавчої влади в умовах воєнного стану.

Моніторинг стану виконання регуляторними органами області законодавства про державну регуляторну політику був спрямований на:

вдосконалення правового регулювання господарських та адміністративних відносин між регуляторними органами та суб’єктами господарювання;

недопущення прийняття необґрунтованих, економічно недоцільних та неефективних управлінських рішень;

усунення перешкод для ведення бізнесу;

підвищення рівня нормотворчої діяльності тощо.

Організаційне забезпечення здійснення державної регуляторної політики регуляторними органами області здійснює департамент економічного розвитку ОДА (далі – департамент).

На виконання протокольних рішень від 08.07.2021 № 1, від 02.11.2021 № 3, від 17.12.2021 № 4 засідань міжрегіональної робочої групи при ДРСУ з питань здійснення державної регуляторної політики та проведення дерегуляції у сфері господарської діяльності на регіональному та місцевому рівнях протягом 9 місяців 2025 року регуляторними органами області проводилася відповідна робота з питань впровадження ДРП на місцях за такими напрямками:

планування діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів;

підготовка проєктів регуляторних актів та прийняття регуляторних актів органами місцевого самоврядування;

систематизація регуляторних актів та забезпечення їх відкритості;

проведення заходів з відстеження результативності дії прийнятих регуляторних актів;

проведення перегляду чинних регуляторних актів;

забезпечення оприлюднення документів, підготовлених у процесі здійснення регуляторної діяльності та відповідних наборів відкритих даних тощо.

За підсумками проведеної роботи регуляторних органів на місцях департаментом забезпечено узагальнення інформації про стан впровадження ДРП органами виконавчої влади та місцевого самоврядування регіону.

Щодо організаційних засад здійснення ДРП органами та посадовими особами місцевого самоврядування.

На виконання статті 31 Закону та Закону України “Про місцеве самоврядування” всіма 86 громадами визначений відповідальний структурний підрозділ або окрема посадова особа, на які покладені повноваження щодо організаційного забезпечення здійснення ДРП на місцях.

Щодо планування діяльності органів та посадових осіб місцевого самоврядування з підготовки проєктів регуляторних актів.

На виконання статей 7 та 32 Закону 65 органами місцевого самоврядування (18 міськими радами, 17 селищними радами, 30 сільськими радами) затверджено плани діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів на 2025 рік, згідно з якими заплановано до розробки 310 проєктів регуляторних актів (139 проєктів - міськими радами, 63 - селищними радами, 108 – сільськими радами). 16 регуляторних органів протягом 9 місяців 2025 року вносили зміни до затверджених планів діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів на 2025 рік.

Щодо підготовки проєктів регуляторних актів та прийняття регуляторних актів органами місцевого самоврядування.

Протягом 9 місяців 2025 року органами місцевого самоврядування на своїх офіційних вебсторінках оприлюднено, згідно з законодавством, 58 проєктів регуляторних актів, в тому числі 8 проєктів опубліковані також і у друкованих засобах масової інформації (20 проєктів – міськими радами, 10 – селищними радами, 28 – сільськими радами).

В рамках додержання регуляторної процедури, передбаченої Законом, протягом звітного періоду були направлені до ДРСУ 47 проєків регуляторних актів для отримання пропозицій щодо їх удосконалення, а саме: 17 проєктів направлено міськими радами, 10 проєктів – селищними радами, 20 проєктів – сільськими радами. Протягом звітного періоду надійшло 23 зауваження/пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань щодо проєктів регуляторних актів та відповідних аналізів регуляторного впливу до виконавчих органів місцевих рад.

Додатковим заходом відкритості діяльності органів державної влади є проведення публічних обговорень проєктів регуляторних актів. З метою забезпечення прозорості регуляторного процесу на місцях регуляторними органами проведено 44 заходи з обговорення проєктів регуляторних актів, з них: 19 заходів проведено міськими радами, 7 – селищними радами, 18 – сільськими радами.

Щодо систематизації регуляторних актів та забезпечення їх відкритості.

Станом на 01 жовтня 2025 року 82 регуляторні органи (20 – міських рад, 23 – селищні ради, 39 – сільських рад) сформували відповідні реєстри чинних регуляторних актів, 64 регуляторних органи оприлюднили реєстри чинних регуляторних актів на офіційних вебсайтах ціх органів (19 – міських рад, 17 – селищних рад, 28 – сільських рад). Також сформований об’єднаний перелік регуляторних актів регуляторних органів області, який розміщений на вебсайті ОДА у розділі “Перелік регуляторних актів”.

Всього по області до реєстрів регуляторних актів органів місцевого самоврядування внесено 741 чинний регуляторний акт (346 – регуляторних актів міських рад, 201 – селищних рад, 194 – сільських рад). Протягом 9 місяців 2025 року прийнято 29 актів: 14 – міськими радами, 8 ¾ селищними радами, 7 – сільськими радами; 15 актів – втратили чинність або були скасовані; набрали чинності 85 регуляторних актів (19 – прийняті міськими радами, 24 – селищними радами, 42 – сільськими радами).

Щодо відстеження результативності та перегляду регуляторних актів, прийнятих органами місцевого самоврядування.

Відповідно до рекомендацій ДРСУ 27 органами місцевого самоврядування були створені і затверджені плани-графіки проведення у 2025 році заходів з відстеження результативності діючих регуляторних актів (14 – міськими радами, 5 – селищними радами, 8 – сільськими радами).

У 2025 році потребують відстеження результативності 170 регуляторних актів (122 – міських рад, 21 – селищних рад, 27 – сільських рад), з них:

базового відстеження – 24 акти (15 – міськими радами, 2 – селищними, 7 – сільськими);

повторного відстеження – 56 актів (32 – міськими радами, 5 – селищними, 19 – сільськими);

періодичного відстеження ¾ 90 актів (75 – міськими радами, 14 – селищними, 1 – сільською радою).

Відповідно до статті 11 Закону регуляторними органами здійснюється перегляд чинних регуляторних актів на відповідність принципам ДРП. Протягом 9 місяців 2025 року 18 регуляторними органами (14 міськими радами, 2 селищними радами, 2 сільськими радами) було здійснено 80 заходів з відстеження результативності діючих регуляторних актів, з них:

базових – 12 заходів з відстеження (7 - міськими радами, 5 – селищними радами);

повторних – 11 заходів з відстеження (11 - міськими радами);

періодичних – 45 заходи з відстеження (44 – міськими радами, 1 – селищною радою);

за ініціативою регуляторного органу ¾ 12 заходів (9 - міськими радами, 3 - селищними радами).

В результаті перегляду 61 акт залишено без змін, до 11 актів внесено зміни, 7 актів втратили чинність, 1 акт скасовано.

Підготовлені звіти про відстеження результативності більшістю органами місцевого самоврядування оприлюднені у спосіб, передбачений законодавством.


Щодо оприлюднення інформації про здійснення ДРП.

На офіційних вебсайтах 86 регуляторних органів (20 – міські ради, 41 – сільські ради, 25 – селищні) створено окремі структуровані розділи, де має висвітлюватися інформація з питань реалізації органом влади ДРП. 68 органів постійно оновлюють ці розділи (19 міських рад, 23 селищні ради, 26 сільських рад). Всі інші регуляторні органи області тимчасово припинили оновлення інформації у зв’язку з воєнним станом.

Також 4 міські ради постійно оновлюють відповідну інформацію на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних.

До того ж департаментом направлено до органів місцевої влади лист від 11.04.2024 за № 1183/0/31-24 щодо організації роботи з поновлення оприлюднення на вебсайтах органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування підвідомчих територіальних громад інформації, передбаченої законодавством про здійснення регуляторної діяльності.

Щодо підвищення рівня знань у сфері ДРП.

У звітному періоді департаментом ознайомлено посадових осіб органів місцевого самоврядування та райдержадміністацій з листом ДРСУ від 31.12.2024 №5115/20-24 щодо додержання норм законодавства під час здійснення регуляторними органами своєї діяльності.

З метою недопущення порушень й усунення проблемних питань у сфері реалізації ДРП на місцях та отримання роз’яснень щодо неухильного виконання вимог законодавства про ДРП, в тому числі у період правового режиму воєнного стану, для осіб, відповідальних за здійснення регуляторної діяльності, систематично проводяться навчання.

Так, 28 січня 2025 року Криворізькою міською радою проведено навчання з особами відділів, управлінь та інших виконавчих органів міської ради, відповідальних за виконання та впровадження регуляторної діяльності за участю представників Дніпровського міжрегіонального відділу ДРСУ та ОДА.

24 березня 2025 року особи, відповідальні за регуляторну діяльнсіть Перещепинської міської ради, взяли участь в онлайн зустрічі з керівництвом ДПС України, на якій були обговорені питання, що стосуються подальшої взаємодії органів місцевого самоврядування з ДПС та проблемних питань адміністрування місцевих податків і зборів.

29 квітня 2025 року в Криворізькій міській раді пройшов онлайн-семінар, організований управлінням розвитку підприємництва Криворізької міської ради для відділів, управлінь та інших виконавчих органів міської ради, відповідальних за виконання та впровадження регуляторної діяльності з наступних питань: “Дотримання вимог регуляторного законодавства у сфері господарської діяльності. Співпраця з Державною регуляторною службою України. Розміщення наборів даних на порталі відкритих даних”.

09 травня 2025 року державними службовцями та посадовими особами місцевого самоврядування Дніпропетровської області, до повноважень яких належать питання збору, аналізу та використання відкритих даних, взято участь у онлайн-семінарі “Практичне застосування інструментів OSINT в професійній діяльності публічних службовців”, організованому Національним агентством України з питань державної служби спільно з Вищою школою публічного управління і Радою національної безпеки та оборони України.

21 серпня 2025 департаментом спільно з ДРСУ, зокрема головним спеціалістом Південного міжрегіонального сектору Державної регуляторної служби України Лукашук Аллою Миколаївною, проведено онлайн-семінар на тему: “Державна регуляторна політика: зміни та виклики воєнного стану” для керівників місцевих регуляторних органів та посадових осіб, відповідальних за реалізацію державної регуляторної політики на місцевому рівні, участь в якому взяли 112 осіб – представників 76 регуляторних органів.

Щодо регуляторної діяльності райдержадміністрацій.

Станом на 01 жовтня 2025 року в районних державних адміністраціях області відсутні чинні регуляторні акти. Плани діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів районних державних адміністрацій на 2025 рік було затверджено двома райдержадміністраціями. Водночас, райдержадміністрації області, в рамках делегованих повноважень, здійснюють координацію діяльності міських, селищних, сільських рад, які розташовані на території відповідних районів, з питань реалізації ДРП на місцях.

Інформація про результати проведення моніторингу щодо упровадження ДРП органами влади регіону висвітлюється на офіційному вебсайті ОДА у розділі “Відомості про здійснення регуляторної діяльності” та на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних.

Щодо здійснення регуляторної діяльності облдержадміністрацією.

Відповідно до чинного законодавства та з метою реалізації принципу послідовності та передбачуваності ДРП 09 грудня 2024 року затверджено План діяльності Дніпропетровської облдержадміністрації з підготовки проєктів регуляторних актів на 2025 рік. Документи сформовано на підставі узагальненої інформації від структурних підрозділів ОДА та передбачають розробку в 2025 році двох проєктів регуляторних актів. Плани діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів облдержадміністрації, згідно з законодавством, оприлюднено на офіційному вебсайті облдержадміністрації у розділі “Регуляторна діяльність” та на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних.

В лютому 2025 року згідно з Планом діяльності Дніпропетровської облдержадміністрації з підготовки проєктів регуляторних актів на 2025 рік департаментом цивільного захисту ОДА було розроблено проект розпорядження голови облдержадміністрації “По затвердження плану основних заходів цивільного захисту територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Дніпропетровської області на 2025 рік”, який було направлено до ДРСУ. Листом від 26.02.2025 №918/20-25 ДРСУ повідомило, що вищезазначений проєкт розпорядження не містить норм регуляторного характеру з урахуванням вимог статті 1 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», а його прийняття не потребує реалізації передбачених цим Законом процедур.

На виконання вимог статей 12, 13 Закону та з метою забезпечення наступності у регуляторній діяльності, що надає можливість вчасно переглядати акти та вносити до них зміни, у разі необхідності, створено та оновлюється Перелік чинних регуляторних актів облдержадміністрації, який також оприлюднений на офіційному вебсайті ОДА у розділі “Регуляторна діяльність” та на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних. Протягом 9 місяців 2025 року з переліку чинних регуляторних актів ОДА виключено один регуляторний акт ¾ наказ Державного архіву Дніпропетровської області від 25.07.2011 року № 37 “Про затвердження цін на платні послуги, які надаються Державним архівом Дніпропетровської області на договірних засадах”, ¾ у зв’язку з виданням наказу від 04.04.2025 № 26/0/127-25 Державного архіву Дніпропетровської області “Про затвердження Розміру плати за надання платних послуг Державним архівом Дніпропетровської області”, який не є регуляторним актом.

Станом на 01 жовтня 2025 року перелік чинних регуляторних актів ОДА включає 3 регуляторні акти двох структурних підрозділів.

Відповідно до вимог статей 10, 13 Закону та для своєчасного здійснення заходів з відстеження результативності регуляторних актів ОДА 09 грудня 2024 року затверджено План-графік проведення заходів з відстеження результативності прийнятих регуляторних актів на 2025 рік. Заплановано у 2025 році проведення п’яти періодичних відстежень результативності дії регуляторних актів. Плани-графіки оприлюднено на офіційному вебсайті ОДА у розділі “Регуляторна діяльність”.

Управлінням транспорту ОДА згідно з Планом-графіком в I півріччі 2025 року проведено відстеження регуляторного акта – розпорядження голови ОДА “Про затвердження Умов проведення конкурсу на визначення підприємства (організації), що буде залучене до організації забезпечення і підготовки матеріалів для проведення засідань конкурсного комітету з проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Дніпропетровської області (внутрішньо обласні маршрути)”, до якого за результатами відстеження буде внесено зміни.

Підсумовуючи викладене, протягом 9 місяців 2025 року, в період правового режиму воєнного стану, процес здійснення ДРП в області був скоординований, робота регуляторних органів регіону спрямовувалась на забезпечення прозорої ДРП – інформаційну відкритість регуляторних процедур, досягнення у регуляторній діяльності балансу інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави, усунення перешкод для розвитку підприємництва та формування ефективного регуляторного клімату в регіоні.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux