ІНФОРМАЦІЯ про здійснення державної регуляторної політики місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування Дніпропетровської області відповідно до вимог Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” у І кварталі 2020 року
Згідно з вимогами Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” (далі – Закон), з метою реалізації принципу послідовності та передбачуваності державної регуляторної політики, на підставі пропозицій структурних підрозділів облдержадміністрації – розробників проєктів регуляторних актів, 06 грудня 2019 року затверджено План діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів облдержадміністрації на 2020 рік. Зазначений План оприлюднений шляхом розміщення на офіційному веб-сайті облдержадміністрації у мережі Інтернет у розділі “ОДА”, рубриці “Регуляторна діяльність” (https://adm.dp.gov.ua/dniprooda/diyalnist/regulyatorna-diyalnist). На даний час до Плану діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів облдержадміністрації на 2020 рік включено 1 проєкт регуляторного акта.
Проєкти регуляторних актів місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування регіону з відповідними аналізами регуляторного впливу згідно зі встановленими Законом вимогами в обов’язковому порядку оприлюднювалися у місцевих друкованих засобах масової інформації і на офіційних веб-сторінках зазначених органів влади. Після офіційного оприлюднення цих документів проходила процедура отримання пропозицій та зауважень від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань.
Місцевими радами (їх виконавчими органами) та райдержадміністраціями вживалися заходи щодо залучення бізнес-спільноти до регуляторних процесів, забезпечення участі підприємців у підготовці й обговоренні проєктів нормативно-правових актів місцевого рівня.
Протягом І кварталу 2020 року місцевими регуляторними органами Дніпропетровської області проведено 25 публічних обговорень проєктів регуляторних актів, зокрема 12 громадських слухань, 7 круглих столів та 6 форумів і зборів.
Найбільш активною в цьому напрямі є Криворізька міська рада (її виконавчі органи), де протягом І кварталу проведено 10 заходів з публічного обговорення проєктів регуляторних актів, а саме: 7 громадських слухань, 3 форуми і збори.
Також протягом звітного періоду здійснювався постійний моніторинг заходів з відстеження результативності прийнятих регуляторних актів відповідно до затверджених Планів-графіків на 2020 рік. У І кварталі поточного року здійснено 44 заходи з відстеження результативності прийнятих регуляторних актів з них: 14 базових, 17 повторних та 13 періодичних.
З метою організації виконання Закону, зокрема приведення регуляторних актів у відповідність до принципів державної регуляторної політики та недопущення прийняття економічно недоцільних регуляторних актів, за результатами проведених відстежень результативності прийнятих регуляторних актів здійснено перегляд таких актів. Зокрема, на місцевому рівні переглянуто 14 регуляторних актів, з них – 5 відповідають принципам державної регуляторної політики, 4 – потребують внесення змін, 5 актів визнано такими, що потребують скасування.
Загалом за підсумками І кварталу 2020 року в області прийнято 43 регуляторних акти.
У звітному періоді облдержадміністрацією продовжено проведення потужної інформаційно-консультаційної роботи з органами місцевого самоврядування регіону щодо приведення у відповідність до вимог чинного законодавства регламентів центрів надання адміністративних послуг (далі – ЦНАП) як регуляторних актів.
Так, в попередні звітні періоди облдержадміністрацією було розроблено методичні рекомендації з пакетом документів для органів місцевого самоврядування, які створюють власні ЦНАП або модернізують існуючі центри, щодо проєкту рішення про затвердження Регламенту ЦНАП, як регуляторного акта, з аналізом регуляторного впливу до нього та Тестом малого підприємництва (М-Тестом), з врахуванням змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 14 серпня 2019 року № 714 “Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2013 р. № 118 і від 1 серпня 2013 р. № 588”. Це є важливим кроком для забезпечення єдиного підходу до формування пакету документів, регламентуючих роботу ЦНАП, та мінімізації ризиків для органів місцевого самоврядування в частині порушень вимог чинного законодавства з питань державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності.
Протягом І кварталу були відпрацьовані відповідні пакети документів – проєкти рішень Покровської та Підгородненської міських рад, Петропавлівської селищної та Вербківської, Межиріцької сільських рад щодо затвердження Регламенту ЦНАП, як регуляторного акта, які направлені до Державної регуляторної служби України, як уповноваженого органу, для підготовки у встановленому Кабінету Міністрів України порядку пропозицій щодо удосконалення проєктів регуляторних актів. Проєкти рішень Покровської міської та Петропавлівської селищної рад отримали висновки вищевказаного центрального органу виконавчої влади про відсутність пропозицій щодо удосконалення проєктів регуляторних актів. Пакети документів інших, зазначених вище, органів місцевого самоврядування наразі перебувають на розгляді у Державній регуляторній службі України.
Облдержадміністрацією і надалі продовжуватиметься здійснення постійного моніторингу щодо виконання місцевими регуляторними органами вимог Закону та забезпечення інформаційної підтримки реалізації державної регуляторної політики на території області.