Місяць роботи й два зупиночні комплекси на центральному проспекті Дніпра готові. Доступні для людей старшого віку та з інвалідністю, батьків із візочками. Для них облаштували платформи зручної висоти. Із пологими заїздами та інклюзивними елементами. Під навісами – антивандальні місця для сидіння, щоб зачекати на трамвай. Розташовані вони на маршруті флагманського проєкту «Рух без бар’єрів».
«Працюємо над першою чергою флагманського проєкту «Рух без бар’єрів». І маршрут, який створюємо за ним, поступово змінюється. Сьогодні бачимо на ньому нові зупиночні комплекси. Вони сучасні, а головне – однаково доступні для всіх. Саме таким повинен бути простір навколо, адже це про повагу та цінність всіх мешканців і гостей області», – зазначила заступник начальника ОВА Надія Задорожна.
Реконструйовані об’єкти розташовані на маршруті слідування трамваю №1. На локації – зупинки в обидві сторони. Бо одну з них перенесли зі жвавого перехрестя задля безпеки пасажирів.
«Платформи – 35 метрів завдовжки. Підняли їх на 25 сантиметрів від рівня колії, що значно спрощує доступ до громадського транспорту людям старшого віку та з інвалідністю. Також тут є всі необхідні елементи інклюзивності. Серед них – тактильна плитка та місце під навісом для тих, хто пересувається на кріслі колісному», – сказав начальник відділу по роботі з зупиночними комплексами КП «Транспортна інфраструктура міста» Олексій Орєшин.
У зручності нових зупинок переконалася амбасадорка «Руху без бар’єрів» Тетяна Рибкіна. Пів року тому вона евакуювалася до Дніпра із Покровська, що на Донеччині. З дитинства дівчина має проблеми опорно-рухового апарату. Зараз ходить із милицями. Каже – до нового простору навколо потрібно було звикати.
«Для мене безбар’єрне середовище – це соціальна справедливість, а ще те, що впливає на моє здоров’я. Виконуючи дії, до яких непристосоване моє тіло, робитиму собі гірше. Наприклад, мені банально боляче підіймати ногу на 35 см, сідаючи у громадський транспорт. Тому такі платформи якраз і підвищують зручність користування міським транспортом», – пояснила Тетяна Рибкіна.
Зміни оцінила ще одна амбасадорка флагманського проєкту Олена Осадча. Вона радіє тому, що Дніпро готує інфраструктуру до низькопідлогових трамваїв.
«Хочу, щоб «Рух без бар’єрів» розвивався у нашому місті. Аби ми не обмежувалися одним маршрутом», – резюмувала керівниця ГО «Я знаю ти зможеш» Олена Осадча.
«Рух без бар’єрів» – державний флагманський проєкт. Його втілює Міністерство розвитку громад та територій в межах ініціативи Першої леді України Олени Зеленської. Пілотними визначені 15 населених пунктів: Київ, Дніпро, Одеса, Житомир, Тернопіль, Львів, Рівне, Чернівці, Полтава, Вінниця, Славутич, Кропивницький, Буча, Опішня та Калуш. У кожному з них створюють інклюзивні маршрути.