Опубліковано 10 березня 2021 року, 12:00
Основні завдання і функції

Відповідно до Положення про ЮРИДИЧНИЙ ДЕПАРТАМЕНТ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ у новій редакції, затвердженого розпорядженням голови облдержадміністрації від 10.03.2021 № Р-235/0/3-21,

Основними завданнями Департаменту є:

забезпечення державної правової політики в області;

організація правової роботи, спрямованої на правильне застосування, неухильне дотримання та запобігання невиконанню вимог законодавства, інших нормативних актів облдержадміністрацією, керівниками та працівниками структурних підрозділів облдержадміністрації під час виконання покладених на них завдань і функціональних обов’язків;

правове забезпечення земельних відносин відповідно до покладених на облдержадміністрацію повноважень;

представлення інтересів облдержадміністрації її структурних підрозділів у судах, інших органах, установах, організаціях незалежно від форми власності.

Департамент відповідно до повноважень виконує такі завдання:

1) організовує:

виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та здійснює контроль за їх реалізацією;

роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів;

діяльність, пов’язану з укладенням договорів (контрактів), бере участь у їх підготовці, здійсненні заходів, спрямованих на виконання договірних зобов’язань, та забезпеченні захисту майнових прав і законних інтересів облдержадміністрації, а також погоджує (візує) проєкти договорів за наявності погодження (візи) керівників заінтересованих структурних підрозділів; 

претензійну та позовну роботу в облдержадміністрації, структурних підрозділах облдержадміністрації;

2) забезпечує у межах своїх повноважень:

дотримання прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб під час розгляду питань, що належать до компетенції Департаменту та облдержадміністрації;

ефективне і цільове використання відповідних бюджетних коштів;

здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції;

доступ до публічної інформації, розпорядником якої він є;

виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки;

реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;

захист персональних даних;

отримання особами, які перебувають під юрисдикцією України, гарантованої безоплатної первинної правової допомоги;

у встановленому порядку представлення інтересів облдержадміністрації в судах, інших органах, установах, організаціях незалежно від форми власності;

3) здійснює:                                       

державний контроль за дотриманням та правильним застосуванням законодавства в облдержадміністрації, структурних підрозділах облдержадміністрації, районних державних адміністраціях та інформує голову облдержадміністрації його заступників, керівника апарату облдержадміністрації про необхідність вжиття заходів щодо скасування актів, прийнятих з порушенням законодавства;

контроль за проведенням претензійної та позовної роботи в облдержадміністрації та її структурних підрозділах;

безпосередньо підготовку, оформлення, розроблення документів, у тому числі проєктів нормативно-правових актів, проєктів розпоряджень голови облдержадміністрації з питань розпорядження природними ресурсами (земельними, лісовими, водними) в межах повноважень облдержадміністрації, у тому числі щодо надання дозволів фізичним та юридичним особам на розроблення документації із землеустрою та її затвердження, вилучення, викупу, земельних ділянок, а також зміни цільового призначення, надання в користування, припинення права користування земельними ділянками, укладення, поновлення, розірвання та внесення змін до договорів оренди земельних ділянок, які знаходяться в державній власності, розпорядження якими належить до повноважень облдержадміністрації, та інших питань у галузі земельних відносин;

у межах своєї компетенції заходи щодо адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу;

інші передбачені законом повноваження;

4) бере участь у:

підготовці пропозицій до проєктів програм соціально-економічного та культурного розвитку області щодо ефективного використання законодавства та запобігання його порушенням;

розробці заходів щодо регіонального розвитку;

розробленні проєктів розпоряджень голови облдержадміністрації, проєктів наказів керівника апарату облдержадміністрації, проєктів нормативно-правових актів, головними розробниками яких є інші структурні підрозділи облдержадміністрації;

вирішенні відповідно до законодавства колективних трудових спорів (конфліктів);

підготовці звітів голови облдержадміністрації для їх розгляду на сесії Дніпропетровської обласної ради;

5) вносить пропозиції щодо проєкту обласного бюджету;

6) розробляє проєкти розпоряджень голови облдержадміністрації, у визначених законом випадках – проєкти нормативно-правових актів з питань, що належать до повноважень Департаменту;

7) готує самостійно або спільно з іншими структурними підрозділами облдержадміністрації інформаційні та аналітичні матеріали для подання голові облдержадміністрації;

8) готує (бере участь у підготовці) проєкти угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп у межах своїх повноважень;

9) постійно інформує населення про стан здійснення визначених законом повноважень;

10) організовує та бере участь у забезпеченні реалізації державної правової політики у Дніпропетровській області, правильного застосування законодавства в облдержадміністрації, структурних підрозділах облдержадміністрації, у представленні інтересів облдержадміністрації в судах, інших органах, установах, організаціях незалежно від форми власності;

11) перевіряє відповідність законодавству і міжнародним договорам України проєктів розпоряджень та інших документів, що подаються на підпис керівництву облдержадміністрації, погоджує (візує) їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів облдержадміністрації;

12) проводить:

юридичну експертизу проєктів нормативно-правових актів, підготовлених структурними підрозділами облдержадміністрації, за результатами якої готує висновки за формою, що затверджується Міністерством юстиції України, погоджує (візує) їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів облдержадміністрації;

гендерно-правову експертизу проєктів нормативно-правових актів, за результатами якої готує висновки в порядку, визначеному чинним законодавством України;

антидискримінаційну експертизу проєктів нормативно-правових актів, за результатами якої готує висновки відповідно до вимог чинного законодавства України;

спільно із заінтересованими структурними підрозділами облдержадміністрації аналіз результатів господарської діяльності облдержадміністрації, вивчає умови і причини виникнення непродуктивних витрат, порушення договірних зобов’язань, а також стан дебіторської та кредиторської заборгованості;

13) переглядає спільно зі структурними підрозділами облдержадміністрації нормативно-правові акти та інші документи з питань, що належать до його компетенції, з метою приведення їх у відповідність до законодавства;

14) інформує керівництво облдержадміністрації та її структурних підрозділів про необхідність вжиття заходів для внесення змін до нормативно-правових актів та інших документів, визнання їх такими, що втратили чинність, або скасування;

15) вносить голові облдержадміністрації пропозиції щодо подання нормативно-правового акта на державну реєстрацію в порядку, визначеному Міністерством юстиції України;

16) спільно із зацікавленими структурними підрозділами облдержадміністрації узагальнює практику застосування законодавства у відповідній сфері, готує пропозиції з його вдосконалення, подає їх на розгляд голові облдержадміністрації для вирішення питання з підготовки проєктів нормативно-правових актів та інших документів, внесення їх в установленому порядку до державного органу, уповноваженого приймати такі акти;

17) розглядає проєкти нормативно-правових актів та інших документів, які надійшли для погодження, з питань, що належать до компетенції облдержадміністрації, та готує пропозиції до них;

18) аналізує матеріали, що надійшли від правоохоронних і контролюючих органів, результати позовної роботи, а також отримані за результатами перевірок, ревізій, інвентаризацій дані статистичної звітності, що характеризують стан дотримання законності облдержадміністрацією та її структурними підрозділами, готує правові висновки за фактами виявлених правопорушень та бере участь в організації роботи з відшкодування збитків;

19) подає пропозиції голові облдержадміністрації про притягнення до відповідальності працівників, з вини яких заподіяно шкоду (якщо це не належить до компетенції іншого структурного підрозділу облдержадміністрації);

20) сприяє правильному застосуванню актів законодавства про працю, у разі невиконання або порушення їх вимог подає голові облдержадміністрації письмовий висновок з пропозиціями щодо усунення таких порушень;

21) спрямовує, координує правову роботу, здійснює методичне керівництво, контролює, перевіряє її проведення у структурних підрозділах облдержадміністрації та районних державних адміністраціях;

22) здійснює супровід діяльності структурних підрозділів облдержадміністрації зі статусом юридичних осіб публічного права, у тому числі представницькі функції в судах, органах державної виконавчої служби, державного нагляду (контролю) та правоохоронних органах за письмовим запитом керівника структурного підрозділу облдержадміністрації.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux