Опубліковано 08 травня 2024 року, 15:45
ІНФОРМАЦІЯ про стан реалізації державної регуляторної політики та проведення дерегуляції на місцевому рівні за I квартал 2024 року

     Згідно з Законом України “Про місцеві державні адміністрації” Дніпропетровська обласна державна адміністрація, відповідно до визначених статтею 19 повноважень, бере участь у здійсненні державної регуляторної політики на території Дніпропетровської області в межах та у спосіб, встановлені Законом України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”.

     Протягом І кварталу 2024 року регуляторна діяльність в облдержадміністрації здійснювалась відповідно до вимог Закону України від 11.09.2003 № 1160-IV «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (із змінами) (далі – Закон № 1160) в умовах правового режиму воєнного стану на всій території України відповідно до Закону України від 12.05.2022 № 2259-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо функціонування державної служби та місцевого самоврядування у період дії воєнного стану», Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (із змінами), Закону України від 12.05.2015 № 389-VIII «Про правовий режим воєнного стану» (із змінами), офіційних роз’яснень Державної регуляторної служби України щодо особливостей здійснення регуляторної діяльності органами виконавчої влади в умовах воєнного стану тощо.

     Задля належного провадження державної регуляторної політики (далі – ДРП) та покращення регуляторного середовища на території Дніпропетровської області Дніпропетровською облдержадміністрацією здійснюється системна діяльність, яка спрямована на:

  • вдосконалення правового регулювання господарських та адміністративних відносин між регуляторними органами та суб’єктами господарювання;
  • недопущення прийняття необґрунтованих, економічно недоцільних та неефективних управлінських рішень;
  • усунення перешкод для ведення бізнесу;
  • підвищення рівня нормотворчої діяльності тощо.

     Реалізація покладених Законом завдань з впровадження ДРП, зокрема, забезпечення організаційних засад, здійснюється департаментом економічного розвитку Дніпропетровської обласної державної адміністрації, який в межах повноважень координує та контролює діяльність райдержадміністрацій, міських, селищних, сільських рад з питань здійснення державної регуляторної політики на місцях.

     На виконання протокольних рішень від 08.07.2021 № 1, від 02.11.2021 № 3, від 17.12.2021 № 4 за результатами засідань міжрегіональної робочої групи при Державній регуляторній службі України з питань здійснення державної регуляторної політики та проведення дерегуляції у сфері господарської діяльності на регіональному та місцевому рівнях структурними підрозділами облдержадміністрації, райдержадміністраціями та органами місцевого самоврядування області протягом І кварталу 2024 року проводилась відповідна робота з питань впровадження ДРП на місцевому рівні. А саме:

  • планування діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів;
  • систематизація регуляторних актів та забезпечення їх відкритості;
  • проведення заходів з відстеження результативності дії прийнятих регуляторних актів;
  • проведення перегляду чинних регуляторних актів;
  • забезпечення оприлюднення документів, підготовлених у процесі здійснення регуляторної діяльності та відповідних наборів відкритих даних тощо.

     У квітні 2024 року департаментом забезпечено збір та узагальнення інформації про стан впровадження ДРП органами влади регіону.

     Згідно опрацьованої від органів місцевого самоврядування області інформації, протягом І кварталу 2024 року здійснено наступне.

     Щодо організаційних засад здійснення державної регуляторної політики органами та посадовими особами місцевого самоврядування.

     На виконання статті 31 Закону № 1160 та Закону України “Про місцеве самоврядування” 61 громадою створено або визначено відповідальну постійну комісію, на яку покладені повноваження з питань реалізації державної регуляторної політики. 86 громадами визначений відповідальний структурний підрозділ або окрема посадова особа, на який покладені повноваження щодо організаційного забезпечення здійснення державної регуляторної політики на місцях.

     Щодо планування діяльності органів та посадових осіб місцевого самоврядування з підготовки проєктів регуляторних актів.

На виконання статей 7 та 32 Закону № 1160 56 регуляторними органами (16 – міських рад, 25 – сільських рад, 15 – селищних рад) затверджено плани діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів на 2024 рік, згідно з якими заплановано до розробки 281 проєкт регуляторних актів (135 проєкти – міськими радами, 88 – сільськими радами, 58 – селищними радами). 12 регуляторних органів у І кварталі 2024 року вносили зміни до затверджених планів діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів на 2024 рік.

     Щодо підготовки проєктів регуляторних актів та прийняття регуляторних актів органами місцевого самоврядування.

     У І кварталі 2024 року органами місцевого самоврядування на своїх офіційних сторінках оприлюднено, згідно з законодавством, 32 проєкт регуляторних актів, в тому числі 5 проєктів опубліковані також і у друкованих засобах масової інформації (8 проєктів – міськими радами, 19 – сільськими радами, 5 – селищними радами).

     В рамках додержання регуляторної процедури, передбаченої Законом № 1160, у І кварталі 2024 року було направлено до Державної регуляторної служби України 7 проєктів регуляторних актів для отримання пропозицій щодо удосконалення проєктів рішень. А саме: 2 проєкти направлено міськими радами, 2 проєкти – сільськими радами, 3 проєкти – селищною радою). В той же час, виконавчими органами місцевих рад одержано 6 зауважень/пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань щодо проєктів регуляторних актів та відповідних АРВ (Криворізька міська рада).

     Додатковим заходом відкритості діяльності органів державної влади є проведення публічних обговорень проєктів регуляторних актів. З метою забезпечення прозорості регуляторного процесу на місцях регуляторними органами проведено 16 заходів з обговорення проєктів регуляторних актів, з них: 6 заходів проведено міськими радами, 8 – сільськими радами, 2 – селищною радою.

     Щодо систематизації регуляторних актів та забезпечення їх відкритості.

     Станом на 31.03.2024 82 регуляторних органів (21 – міська рада, 38 – сільських рад, 23 – селищні ради) сформували відповідні реєстри чинних регуляторних актів, 46 з яких оприлюднюються на офіційних сайтах органів влади (15 – міськими радами, 14 – сільськими радами, 17 – селищними радами). Також сформований об’єднаний перелік діючих регуляторних актів регуляторних органів області, який розміщений на сайті облдержадміністрації у розділі “Регуляторні акти”.

     Всього по області до реєстрів регуляторних актів органів місцевого самоврядування внесено 822 чинних регуляторних акти (399 – регуляторних актів міських рад, 223 – сільських рад, 200 – селищних рад), з них у І кварталі 2024 року прийнято 7 актів: 3 – міськими радами та 4 - селищними радами. 18 акти у звітному періоді втратили чинність або були скасовані. 56 регуляторних актів набули чинності протягом І кварталу 2024 року (14 – прийняті міськими радами, 30 – сільськими радами, 12 – селищними радами).

    Щодо відстеження результативності та перегляду регуляторних актів, прийнятих органами місцевого самоврядування.

Кількість регуляторних актів, що потребують відстеження результативності у 2024 році всього по області становить 169 акти (97 – міських рад, 45 – сільських рад, 27 – селищних рад), з них:

  • - базового відстеження – 31 акт (14 – міськими радами, 10 – сільськими, 7 – селищними);
  • - повторного відстеження – 55 актів (32 – міськими радами, 17 – сільськими, 6 – селищними);
  • - періодичного відстеження - 83 актів (51 – міськими радами, 18 – сільськими радами, 14 – селищними).

     Відповідно до статті 11 Закону № 1160 регуляторними органами здійснюється перегляд чинних регуляторних актів на відповідність принципам державної регуляторної політики. Протягом І кварталу 2024 року шістьма регуляторними органами (5 – міські ради, 1 – селищна) було здійснено 16 заходів з відстеження результативності діючих регуляторних актів, з них:

  • - базових – 2 заходи з відстеження (міськими радами);
  • - повторних – 4 заходи з відстеження (міськими радами);
  • - періодичних – 10 заходів з відстеження (9 міськими радами, 1 селищною радою).

     Внаслідок цього було проведено перегляд регуляторних актів, з них 12 - на підставі звіту про відстеження результативності, 4 - за ініціативою регуляторного органу.

     В результаті перегляду 12 актів залишено без змін, до 1 актів внесено зміни, 3 акти – скасовано.

     Підготовлені звіти про відстеження результативності більшістю органами місцевого самоврядування оприлюднені у спосіб, передбачений законодавством.

     Відповідно до рекомендацій Державної регуляторної служби України 32-ма органами місцевого самоврядування створені і затверджені плани-графіки проведення у 2024 році заходів з відстеження результативності діючих регуляторних актів (13 – міськими радами, 11 – сільськими радами, 8 – селищними радами).

     Щодо оприлюднення інформації про здійснення державної регуляторної політики.

На офіційних сайтах 87 регуляторних органів (1 – районна рада, 20 – міські ради, 41 – сільські ради, 25 – селищні) створені та постійно оновлюються окремі структуровані розділи, де висвітлюється інформація з питань реалізації органом влади державної регуляторної політики. Всі інші регуляторні органи області тимчасово припинили оновлення даних у зв’язку з воєнним станом.

     Також 4 міські ради постійно оновлюють відповідну інформацію на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних.

В той же час, органам місцевої влади Департаментом економічного розвитку Дніпропетровської обласної державної адміністрації направлено лист від 11.04.2024 за № 1183/0/31-24 щодо організації роботи з поновлення оприлюднення на сайтах органів виконачої влади та органів місцевого самоврядування підвідомчих територіальних громад інформації, передбаченої законодавством про здійснення регуляторної діяльності.

     Щодо підвищення рівня знань у сфері державної регуляторної політики.

     Зміни законодавства, зростання значущості ефективної діяльності публічних службовців, потреба у систематизації та поглибленні знань у сфері державної регуляторної політики спричиняє нагальну необхідність у проведенні навчальних заходів, орієнтованих на підвищення рівня обізнаності щодо вимог законодавства у цій сфері та формування у публічних службовців професійних компетентностей щодо здійснення регуляторної діяльності.

     З метою недопущення порушень й усунення проблемних питань у сфері реалізації регуляторної політики на місцях та отримання роз’яснень щодо неухильного виконання вимог законодавства про державну регуляторну політику, в тому числі у період правового режиму воєнного стану, для осіб, відповідальних за здійснення регуляторної діяльності, системно провдяться навчання. Наприклад, 30.01.2024 Криворізькою міською радою проведено онлайн-семінар за участю представників Дніпровського міжрегіонального відділу Державної регуляторної служби України.

     Щодо регуляторної діяльності райдержадміністрацій.

     Станом на 31.03.2024 в районних державних адміністраціях області відсутні чинні регуляторні акти. Плани діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів РДА затверджено однією РДА. Водночас, райдержадміністрації області, в рамках делегованих повноважень, здійснюють координацію діяльності міських, селищних, сільських рад, які розташовані на території відповідних районів, з питань реалізації державної регуляторної політики на місцях.

     Інформація про результати проведення моніторингу щодо упровадження державної регуляторної політики органами влади регіону висвітлюється на офіційному сайті облдержадміністрації у розділі “Відомості про здійснення регуляторної діяльності”.

     Щодо здійснення регуляторної діяльності облдержадміністрацією.

     Відповідно до чинного законодавства та з метою реалізації принципу послідовності та передбачуваності державної регуляторної політики 11 грудня 2023 року затверджено План діяльності Дніпропетровської облдержадміністрації з підготовки проєктів регуляторних актів на 2024 рік. Документ сформовано на підставі узагальненої інформації від структурних підрозділів облдержадміністрації та передбачає розробку 2 проєктів регуляторних актів. План діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів облдержадміністрації, згідно з законодавством, оприлюднений на офіційному вебсайті облдержадміністрації у розділі “Регуляторна діяльність” та на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних.

     На виконання вимог статей 12, 13 Закону № 1160 та з метою забезпечення наступності у регуляторній діяльності, що надає можливість вчасно переглядати акти та вносити до них зміни, у разі необхідності, створено та супроводжується Перелік чинних регуляторних актів облдержадміністрації, який також оприлюднений на офіційному вебсайті ОДА у розділі “Регуляторна діяльність” та на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних. Протягом І кварталу 2024 року до переліку чинних регуляторних актів облдержадміністрації зміни не вносились. Станом на 31.03.2024 перелік чинних регуляторних актів ОДА включає 4 регуляторні акти трьох структурних підрозділів.

     Відповідно до вимог статей 10, 13 Закону № 1160 та для своєчасного здійснення заходів з відстеження результативності регуляторних актів облдержадміністрацією 11 грудня 2023 року затверджений План-графік проведення заходів з відстеження результативності прийнятих регуляторних актів на 2024 рік. Документом заплановано у 2024 році проведення 1 періодичного відстеження результативності дії регуляторного акта. План-графік оприлюднений на офіційному вебсайті ОДА у розділі “Регуляторна діяльність”. У І кварталі 2024 року відстеження не передбачались.

     Підсумовуючи викладене: протягом І кварталу 2024 року, в період правового режиму воєнного стану, процес здійснення державної регуляторної політики в області був скоординований, робота регуляторних органів регіону спрямовувалась на забезпечення прозорої державної регуляторної політики – інформаційну відкритість регуляторних процедур, досягнення у регуляторній діяльності балансу інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави, усунення перешкод для розвитку підприємництва та формування ефективного регуляторного клімату в регіоні.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux