Опубліковано 25 січня 2021 року, 18:00
Інформація про здійснення державної регуляторної політики у 2020 році

Структурним підрозділом, який відповідає в Дніпропетровській облдержадміністрації за здійснення державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності, визначено департамент економічного розвитку облдержадміністрації.

Основними завданнями у сфері реалізації державної регуляторної політики на 2020 рік були:

забезпечення дотримання вимог чинного законодавства України у сфері державної регуляторної політики;

планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів;

підготовка якісного та змістовного аналізу регуляторного впливу актів, у тому числі з використанням такої методики як Тест малого підприємництва (М-Тест);

оприлюднення проектів регуляторних актів (разом з аналізом регуляторного впливу та М-Тестом) місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у засобах масової інформації (далі – ЗМІ) та мережі Інтернет з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань, а також відкриті обговорення цих проектів за участю представників громадськості;

відстеження результативності прийнятих регуляторних актів та їх перегляд на підставі отриманих звітів або за необхідністю;

здійснення інформаційної підтримки переліку чинних регуляторних актів облдержадміністрації та забезпечення своєчасного його оновлення на офіційному вебсайті органу влади;

посилення методичного забезпечення щодо впровадження державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування;

запровадження ефективних форм моніторингу виконання основних засад чинного законодавства України з питань державної регуляторної політики;

оприлюднення інформації про здійснення регуляторної діяльності.

Відповідно до вимог Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” (далі – Закон) державна регуляторна політика в Дніпропетровській області спрямована на:

вдосконалення правового регулювання господарських відносин;

вдосконалення адміністративних відносин між регуляторними органами (іншими органами державної влади) та суб’єктами господарювання;


недопущення прийняття економічно недоцільних і неефективних регуляторних актів;

зменшення втручання держави в діяльність суб’єктів господарювання;

усунення перешкод для розвитку господарської діяльності.

Згідно з нормами Закону та з метою реалізації принципу послідовності й передбачуваності державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності, на підставі пропозицій структурних підрозділів облдержадміністрації – розробників проектів регуляторних актів, 06 грудня 2019 року затверджено План діяльності з підготовки проектів регуляторних актів облдержадміністрації на 2020 рік, до якого включено 1 проект регуляторного акта. Зазначений План оприлюднений шляхом розміщення на офіційному вебсайті облдержадміністрації у мережі Інтернет у розділі “ОДА”, рубриці “Регуляторна діяльність” (www.adm.dp.gov.ua).

Також в установленому Законом порядку були оприлюднені Плани діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на 2020 рік місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування області. 

Проекти регуляторних актів облдержадміністрації, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування регіону з відповідними аналізами регуляторного впливу в обов’язковому порядку оприлюднювалися у місцевих друкованих ЗМІ та/або на офіційних вебсторінках зазначених органів влади. Після офіційного оприлюднення цих документів проходила процедура отримання пропозицій і зауважень від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань.

Місцевими радами (їх виконавчими органами) та райдержадміністраціями активно вживалися заходи щодо залучення бізнес-спільноти до регуляторних процесів, забезпечення участі підприємців у підготовці й обговоренні проектів нормативно-правових актів місцевого рівня.

Протягом 2020 року місцевими регуляторними органами проведено                    263 заходи з публічних обговорень проектів регуляторних актів, зокрема
86 громадських слухань, 90 круглих столів, 6 семінарів та 81 форум і збори.

Найбільш активними в цьому напрямі були Криворізька міська рада
(її виконавчі органи), де протягом року проведено 67 заходів з публічного обговорення проектів регуляторних актів, а саме: 29 громадських слухань,
1 семінар та 9 форумів і зборів, а також 28 інших заходів. Крім того, достатня активність спостерігалась на території Софіївського і Томаківського районів
(з урахуванням районного поділу станом на 01 січня 2020 року), де проведено по 19 заходів з публічного обговорення проектів регуляторних актів, а також на території Покровського району, де органами місцевого самоврядування було проведено 17 заходів з публічного обговорення проєктів рішень, серед них: 10 громадських слухань, 6 круглих столів, 1 збори.

Загалом за підсумками 2020 року регуляторними органами області прийнято 255 регуляторних актів.

У звітному періоді значну увагу приділено питанню щодо належного дотримання місцевими регуляторними органами області обов’язкових вимог з проведення аналізу впливу регуляторних актів та виконання заходів з відстеження їх результативності, враховуючи вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308 “Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта” (із змінами).

Так, з метою підвищення ефективності діяльності з реалізації державної регуляторної політики місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування на території Дніпропетровської області на офіційному вебсайті облдержадміністрації оприлюднені “Методичні рекомендації щодо виконання заходів з відстеження результативності регуляторних актів” та “Методичні рекомендації щодо реалізації державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” (https://adm.dp.gov.ua/ua/dniprooda/diyalnist/regulyatorna-diyalnist/normativna-baza).

Також здійснювався постійний моніторинг заходів з відстеження результативності прийнятих регуляторних актів відповідно до затверджених Планів-графіків на 2020 рік. У звітному році здійснено 349 заходів з відстеження результативності прийнятих регуляторних актів, з них: 255 базових, 43 повторних та 51 періодичне.

З метою організації виконання Закону, зокрема приведення регуляторних актів у відповідність до принципів державної регуляторної політики та недопущення прийняття економічно недоцільних регуляторних актів, за результатами проведених відстежень результативності прийнятих регуляторних актів здійснено перегляд таких актів. Зокрема, на місцевому рівні переглянуто 95 регуляторних актів, з них – 49 відповідають принципам державної регуляторної політики, 33 – потребують внесення змін, 13 актів визнано такими, що потребують скасування.

Станом на 01 січня 2021 року в облдержадміністрації є чинними                    4 регуляторних акти. Актуалізований перелік чинних регуляторних актів облдержадміністрації розміщений на офіційному вебсайті органу влади у мережі Інтернет у розділі “ОДА”, рубриці “Регуляторна діяльність” (www.adm.dp.gov.ua).

Протягом 2020 року департаментом економічного розвитку облдержадміністрації (далі – Департамент) продовжено активну практику щодо забезпечення загального методичного супроводу діяльності місцевих регуляторних органів, у тому числі з питань документального створення центрів надання адміністративних послуг (далі – ЦНАП).

Так, у попередні звітні періоди було розроблено шаблонний пакет документів   для   органів місцевого самоврядування, що створюють  або

модернізують власні ЦНАП, стосовно проекту рішення про затвердження Регламенту ЦНАП, як регуляторного акта, з аналізом регуляторного впливу до нього та М-Тестом, з врахуванням змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 14 серпня 2019 року № 714 “Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2013 р. № 118 і від                          1 серпня 2013 р. № 588”. Це стало важливим кроком для забезпечення на території області єдиного підходу до формування пакету документів, регламентуючих роботу ЦНАП, та мінімізації ризиків для органів місцевого самоврядування в частині порушень вимог чинного законодавства з питань державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності.

До моменту набуття чинності Закону України від 03 листопада
2020 року № 943-ІХ “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації мережі та функціонування центрів надання адміністративних послуг та вдосконалення доступу до адміністративних послуг, що надаються в електронній формі”, яким, зокрема, внесені зміни до частини десятої статті
12 Закону України “Про адміністративні послуги” стосовно того, що Регламент ЦНАП не є регуляторним актом, якщо прийнятий на підставі примірного Регламенту такого центру, Департаментом відпрацьовано
11 відповідних пакетів документів. Це – проекти рішень Покровської та Підгородненської (Дніпровський район) міських рад, Петропавлівської, Широківської та Вишнівської (П’ятихатський район, з урахуванням районного поділу станом на 01 січня 2020 року), Іларіонівської та Роздорської (Синельниківський район), Червоногригорівської (Нікопольський район) селищних рад, Вербківської та Межиріцької (Павлоградський район), Новоолександрівської (Дніпровський район) сільських рад щодо затвердження Регламенту ЦНАП, як регуляторного акта, які направлені до Державної регуляторної служби України, як уповноваженого органу, для підготовки у встановленому Кабінету Міністрів України порядку пропозицій щодо удосконалення проектів регуляторних актів. Проекти рішень 10 місцевих рад, а саме: Покровської і Підгородненської міських рад, Петропавлівської, Широківської та Вишнівської, Іларіонівської, Роздорської, Червоногригорівської селищних рад, а також Вербківської, Новоолександрівської сільських рад отримали висновки від центрального органу виконавчої влади про відсутність пропозицій щодо удосконалення проектів регуляторних актів та в установленому порядку були винесені на розгляд сесій місцевих рад та затверджені.

Крім того, з 01 січня 2020 року, в зв’язку з ліквідацією ЦНАП як структурного підрозділу в Апостолівській, Васильківській, Верхньодніпровській, Межівській, Павлоградській та Петропавлівській райдержадміністраціях, вжито необхідних заходів щодо приведення у відповідність до вимог чинного законодавства України документів, що регламентують роботу ЦНАП, у тому числі Регламенту  ЦНАП,  як

регуляторного акта. Протягом звітного періоду погодження Державної регуляторної служби України щодо втрати чинності відповідного розпорядження голови райдержадміністрації про затвердження Регламенту ЦНАП отримали всі вищеперелічені місцеві державні адміністрації.

Слід зазначити, що за підсумками кожного з кварталів
2020 року готувалася інформація про стан упровадження державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування області, яка розміщувалася на офіційному вебресурсі облдержадміністрації у розділі “ОДА”, в рубриці “Регуляторна діяльність”.

На виконання вимог Закону 10 грудня 2020 року головою облдержадміністрації затверджено Плани діяльності з підготовки проектів регуляторних актів облдержадміністрації на 2021 рік та проведення заходів облдержадміністрації з відстеження результативності прийнятих регуляторних актів на 2021 рік, які офіційно оприлюднені у мережі Інтернет, на власному вебсайті органу влади.

З метою розвитку сфери відкритих даних в області, підвищення ефективності та прозорості діяльності облдержадміністрації, її структурних підрозділів шляхом використання сучасних інформаційних технологій для надання інформаційних та інших послуг громадськості та бізнесу, значну увагу приділено оприлюдненню інформації у формі відкритих даних відповідно до вимог Закону України “Про доступ до публічної інформації”, постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 835 “Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних” (із змінами). Так, у звітному періоді проведена робота щодо завантаження на порталі Єдиний державний вебпортал відкритих даних (data.gov.ua) інформації, визначеної законодавством про засади регуляторної політики у форматі відкритих даних, а також розміщено план діяльності з підготовки проектів регуляторних актів облдержадміністрації на 2020 рік, перелік чинних регуляторних актів облдержадміністрації.

Основні проблеми, над вирішенням яких велася робота впродовж                  2020 року, пов’язані з удосконаленням якості підготовки аналізів регуляторного впливу проектів регуляторних актів з М-тестом, проведення відстежень результативності прийнятих регуляторних актів, підготовки відповідних звітів про результати відстеження результативності тощо. Це пов’язано, перш за все, з недостатнім рівнем володіння практичними навичками застосування норм і процедур законодавства з питань державної регуляторної політики, насамперед, у фахівців виконавчих органів сільських,

селищних, міських рад районного значення. Як наслідок, приймаються економічно недоцільні та неефективні управлінські рішення, які, зрештою, підлягають скасуванню. Через відсутність у фахівців вищезазначених місцевих рад ґрунтовних знань в області державної регуляторної політики,

відзначаються випадки, коли нормативно-правові акти, які по суті є регуляторними актами, проходять поза межами необхідних регуляторних процедур або, навпаки, прийняті регуляторні акти не містять норм регуляторного характеру, а  їх  прийняття не потребує реалізації процедур,

передбачених Законом. У зв’язку з цим, постала нагальна потреба у вдосконаленні практичних навичок фахівців органів місцевого самоврядування щодо застосування норм державної регуляторної політики. Саме в цьому напрямі працювала облдержадміністрація в 2020 році шляхом надання постійної адресної інформаційно-консультаційної та методичної допомоги посадовим особам відповідних органів місцевого самоврядування  щодо дотримання всіх обов’язкових процедур, вдосконалення змісту документів, пов’язаних із впровадженням регуляторної діяльності.

Таким чином протягом 2020 року Дніпропетровською облдержадміністрацією вжито заходів щодо:

планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів згідно з вимогами Закону;

забезпечення прозорості, відкритості та передбачуваності у здійсненні регуляторної політики;

забезпечення приведення нормативно-правових актів у відповідність до вимог чинного законодавства України, зокрема документів райдержадміністрацій, регламентуючих роботу ЦНАП;  

підвищення рівня відповідності аналізу регуляторного впливу при підготовці проектів регуляторних актів оновленій Методиці, затвердженій постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308
(із змінами).

Пріоритетами у забезпеченні та реалізації державної регуляторної політики на території регіону в 2021 році є:

неухильне дотримання місцевими регуляторними органами вимог Закону;

приведення місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування області розділів “Регуляторна діяльність” на власних офіційних вебсайтах до визначеного переліку рубрик, забезпечення їх належного функціонування, систематичного наповнення та підтримки в актуальному стані, а також створення умов до безперешкодного доступу до інформації суб’єктів господарювання;

здійснення моніторингу виконання структурними підрозділами облдержадміністрації, райдержадміністраціями та органами місцевого самоврядування вимог чинного законодавства України з питань державної регуляторної політики шляхом отримання щоквартальної інформації, її узагальнення та аналізу з метою оприлюднення підготовленої звітності на офіційному вебсайті облдержадміністрації;

забезпечення приведення нормативно-правових актів у відповідність до вимог чинного законодавства України у зв’язку із проведенням заходів щодо утворення та реорганізації райдержадміністрацій, у тому числі документів, регламентуючих роботу ЦНАП; 

забезпечення ведення та систематичного оновлення переліку чинних регуляторних актів облдержадміністрації, здійснення його оприлюднення;

організація та проведення спеціалізованих тренінгів, круглих столів, семінарів для фахівців місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з  питань реалізації державної регуляторної політики та практичного застосування норм регуляторного законодавства;

забезпечення загального методичного супроводу місцевих регуляторних органів шляхом розробки і розповсюдження методичних та інформаційних матеріалів з практичних аспектів реалізації регуляторної діяльності.

Для забезпечення відкритості та прозорості діяльності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, реалізації права громадян та бізнес-об’єднань на участь у формуванні та реалізації державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності зазначені вище заходи включені до проєкту Програми розвитку малого та середнього підприємництва в Дніпропетровській області на 2021 – 2022 роки, який в установленому порядку направлений до Дніпропетровської обласної ради для внесення питання про затвердження запропонованої Програми на черговій сесії обласної ради.

Облдержадміністрацією і в 2021 році продовжуватиметься здійснення систематичного моніторингу щодо виконання місцевими регуляторними органами регіону вимог Закону та забезпечення інформаційно-консультативного й методичного супроводу щодо реалізації державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності на території області.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux