Опубліковано 17 жовтня 2018 року, 12:42
Інформація про здійснення державної регуляторної політики за I- ІII квартали 2018 року

ІНФОРМАЦІЯ 

про здійснення державної регуляторної політики  місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування Дніпропетровської області відповідно до вимог Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності протягом І-ІІІ кварталів 2018 року

Здійснення державної регуляторної політики місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування Дніпропетровської області протягом І-ІІІ кварталів 2018 року відбувалось відповідно до Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” (далі – Закон) і в цілому було спрямовано на недопущення прийняття економічно недоцільних та неефективних регуляторних актів, перегляд і приведення у відповідність до вимог чинного законодавства України діючих нормативно-правових актів, забезпечення  відкритості та прозорості під час розробки проектів регуляторних актів.

Структурним підрозділом, який відповідає в Дніпропетровській облдержадміністрації за здійснення державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності, визначено департамент економічного розвитку облдержадміністрації.

З метою реалізації принципу послідовності та передбачуваності державної регуляторної політики відповідно до норм Закону, на підставі пропозицій структурних підрозділів облдержадміністрації – розробників проектів регуляторних актів, 07 грудня 2017 року затверджено План діяльності з підготовки проектів регуляторних актів облдержадміністрації на 2018 рік, до якого включено 2 проекти регуляторних актів. Зазначений План оприлюднено шляхом розміщення на офіційному веб-сайті облдержадміністрації у мережі Інтернет у розділі “ОДА”, рубриці “Регуляторна діяльність” (www.adm.dp.gov.ua).

Також в установленому Законом порядку були оприлюднені Плани діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на 2018 рік органів місцевого самоврядування та райдержадміністрацій області. 

Проекти регуляторних актів місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування регіону з відповідними аналізами регуляторного впливу згідно зі встановленими Законом вимогами в обов’язковому порядку оприлюднювалися у місцевих друкованих засобах масової інформації і на офіційних веб-сторінках зазначених органів влади. Після офіційного оприлюднення цих документів проходила процедура отримання пропозицій та зауважень від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань.

Місцевими радами (їх виконавчими органами) та районними державними адміністраціями вживалися заходи щодо залучення бізнес-спільноти до регуляторних процесів, забезпечення участі підприємців у підготовці й обговоренні проектів нормативно-правових актів місцевого рівня.

Протягом І-ІІІ кварталів 2018 року місцевими регуляторними органами Дніпропетровської області проведено 273 публічних обговорення проектів регуляторних актів, зокрема 132 громадських слухання, 70 круглих столів,
4 семінари та 67 форумів і зборів.

Найбільш активними в цьому напрямі є Криворізька міська рада (її виконавчі органи), де протягом І-ІІІ кварталів проведено 88 заходів з публічного обговорення проектів регуляторних актів, а саме: 78 громадських слухань, 3 круглих столи, 3 семінари, 4 форуми і збори, а також сільські, селищні ради Софіївського району, де проведено 39 заходів з публічного обговорення проектів регуляторних актів, а саме: 9 громадських слухань, 19 круглих столів, 11 форумів і зборів.

На виконання вимог Закону 07 грудня 2017 року головою облдержадміністрації затверджено План – графік проведення заходів облдержадміністрації з відстеження результативності прийнятих регуляторних актів на 2018 рік, який офіційно оприлюднений у мережі Інтернет на власному веб-сайті органу влади.

Також у звітному періоді райдержадміністраціями та органами місцевого самоврядування регіону здійснювалися заходи з відстеження результативності прийнятих регуляторних актів відповідно до затверджених Планів-графіків на 2018 рік. Так, усього проведено 283 таких заходів, з них: 166 базових, 55 повторних та 62 періодичних.

З метою організації виконання Закону, зокрема приведення регуляторних актів у відповідність до принципів державної регуляторної політики та недопущення прийняття економічно недоцільних регуляторних актів, за результатами проведених відстежень результативності прийнятих регуляторних актів здійснено перегляд таких актів. Зокрема, на місцевому рівні переглянуто 225 регуляторних актів, з них 77 актів визнано такими, що потребують скасування, 39 – потребують внесення змін. Протягом І-ІІІ кварталів поточного року найбільшу кількість регуляторних актів переглянуто у Криворізькій та Жовтоводській міських радах (їх виконавчих органах)  – 38 та 51 регуляторний акт відповідно. Серед сільських територій лідером є Межівський район – 28 регуляторних актів (з урахуванням райдержадміністрації та сільських, селищних рад).

У звітному періоді з метою приведення нормативно-правових актів у відповідність до вимог чинного законодавства України облдержадміністрацією здійснено перегляд власних регуляторних актів, за результатами якого скасовано наступні два акти:

розпорядження голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 02 березня 2010 року № Р-90/0/3-10 “Про встановлення нормативу рентабельності за надання в оренду торгових приміщень (площ), устаткування у торговельних об’єктах, на ринках з продажу продовольчих та непродовольчих товарів в умовах фінансово-економічної кризи”;

розпорядження голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 10 липня 2008 року № Р-392/0/3-08 “Про організацію роботи щодо часткового відшкодування з обласного бюджету відсоткових ставок за кредитами, залученими суб’єктами малого підприємництва на реалізацію інвестиційних проектів”.

Загалом за підсумками І-ІІІ кварталів 2018 року в області прийнято 398 регуляторних актів.

Облдержадміністрацією продовжено активну співпрацю в галузі державної регуляторної політики із завідувачем Сектору Державної регуляторної служби України у Дніпропетровській області Олександром Різником, а також з громадськими об’єднаннями підприємців, зокрема з Дніпропетровською обласною громадською організацією “Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики” та громадською організацією “Інститут громадської експертизи”, зокрема в частині підготовки незалежних експертних висновків щодо змісту проектів регуляторних актів та забезпечення методичної підтримки регуляторних органів стосовно ключових етапів проходження регуляторної процедури.

У звітному періоді посадові особи органів місцевого самоврядування Дніпропетровської області, насамперед з об’єднаних територіальних громад, мали можливість отримати нові знання щодо практичного застосування норм регуляторного законодавства під час семінарів, організованих Дніпропетровським відокремленим підрозділом Установи “Центр розвитку місцевого самоврядування”, що відбулися 22 березня та 15 травня 2018 року за участю завідувача Сектору Державної регуляторної служби України в Дніпропетровській області Олександра Різника. Під час семінарів були розглянуті такі питання, як розробка аналізу регуляторного впливу до проекту регуляторного акта, алгоритми дій на кожному етапі регуляторної діяльності, методологія застосування М-тесту, а також відпрацьовані практичні вправи з підготовки аналізу регуляторного впливу до проекту регуляторного акта.

Крім того,  04 вересня 2018 року представники облдержадміністрації та Дніпровської міської ради взяли участь у Воркшоп-презентації щодо впровадження в Україні першого стандартизованого набору відкритих даних, розробленого Державною регуляторною службою України спільно з Державним агентством з питань електронного урядування України, проектами TAPAS “Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах” та Transparent cities/Прозорі міста.

Також 13 вересня 2018 року в облдержадміністрації відбулась робоча нарада з керівниками центрів надання адміністративних послуг та юрисконсультами райдержадміністрацій Дніпропетровської області за участю провідних фахівців Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області та завідувача Сектору Державної регуляторної служби України у Дніпропетровській області щодо обговорення питань стосовно приведення у відповідність до вимог чинного законодавства України документів, регламентуючих роботу центрів надання адміністративних послуг (далі – ЦНАП), зокрема положення про ЦНАП і регламенту ЦНАП.

Облдержадміністрацією і надалі продовжуватиметься здійснення постійного моніторингу щодо виконання місцевими регуляторними органами вимог Закону та забезпечення інформаційної підтримки реалізації державної регуляторної політики на території області.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux