Хто такий спікер, про що говорять на пленарних засіданнях та чим займаються спеціальні комісії? Школярам Дніпропетровщини розповіли, як функціонує Верховна Рада України. Парламентський урок для старшокласників провели в облдержадміністрації. Захід організували з нагоди Днів Парламенту у Дніпрі.
«Такі уроки проводимо і безпосередньо у Верховній Раді, і в різних регіонах України. За останні три місяці на наших заняттях побували близько 7 тисяч школярів. Основна мета – дати учням розуміння про реальні функції парламенту в Україні та роль народних депутатів, а також розповісти, як громадськість може взаємодіяти з можновладцями. Ми залучаємо до таких занять і народних депутатів, які особисто знайомлять дітей зі своєю роботою», – розповіла керівниця Освітнього центру Верховної Ради України Марина Терещук.
У програмі уроку – перегляд відео-роликів про структуру та різні аспекти роботи Верховної Ради України, обговорення побаченого, спілкування з депутатами. А ще – інтерактивна гра. Під час неї школярі моделюють роботу справжнього парламенту, визначають «спікера» Верховної Ради та «голосують» за законопроєкти.
«Дуже пізнавальний урок, я дізналася багато нового. Раніше не знала, за якою процедурою впроваджують закони, тому цікаво було послухати. Зрозуміла, що робота депутатів дуже відповідальна», – поділилася враженнями вихованка Дніпровського медичного ліцею Олена Бондаренко.
«Зрозумів, що робота депутата набагато складніша, ніж я уявляв раніше. Вона вимагає багато сил та терпіння. Також було цікаво дізнатися про роботу парламенту», – розповів вихованець Дніпровського медичного ліцею Михайло Голик.
Такі уроки для школярів – частина Програми USAID «РАДА: відповідальність, підзвітність, демократичне парламентське представництво». Вона реалізується з 2013 року. Основна мета – становлення українського Парламенту як відкритої та демократичної інституції.
«Акцентуємо увагу на тому, що парламент – це не просто законодавчий орган. Він представляє інтереси громадськості. Тому дуже важливо знати і розуміти, хто такі депутати та як із ними взаємодіяти, – зазначив директор Програми USAID РАДА Ігор Когут. – Попит на такі парламентські уроки для школярів настільки великий, що графік вже розписаний до березня 2020-го».
Програму реалізують за підтримки Фонду Східна Європа та Агентства США з міжнародного розвитку.