Опубліковано 23 січня 2020 року, 16:12

Найважче в будівництві аеропорту на Дніпропетровщині – «зсунути» цей масштабний проєкт з місця 

Мешканці області часто питають мене про аеропорт. Що відбувається? Наскільки близький початок будівництва та чи дійсно вдасться реалізувати цей грандіозний проєкт?

Я розумію щире хвилювання людей. Бо аеропорт – це обличчя регіону. Без сучасних повітряних воріт ми часто крокуємо на місці – в розвитку бізнесу, медицини, туризму. Навіть інвесторам добратися до Дніпропетровського регіону – ціла проблема, на що регулярно скаржаться підприємці. 

Тому я з командою прийняв цей виклик – втілити наймасштабніший інфраструктурний проєкт з нині існуючих в Україні.

За проєктування та будівництво злітно-посадкової смуги відповідає держава – вже маємо 1,2 млрд грн. Цими коштами розпоряджається держпідприємство «Фінінпро», яке підпорядковане Мінінфраструктури. Термінал зводитиме приватний інвестор – компанія DCH.

Ми підрахували, що над проєктом злітно-посадкової смуги працюватиме з десяток основних організацій. Щонайменше! А Дніпропетровська ОДА – центр, який координує всіх учасників процесу.

Перші вісім місяців – це суто документальна робота. До червня 2020-го триватиме підготовка різних видів дозволів, проведення експертиз, визначення  підрядників, проходитиме проєктування. 

Зараз ДП «Фінінпро» проводить перший з двох великих тендерів – на вибір проєктувальника смуги. Навесні оберуть забудовника – це другий великий тендер.

Паралельно Дніпровська РДА працює над змінами до «Детального плану території». Райдержадміністрація вже обрала підрядника – ТОВ «Інститут Харківпроект», який виконує цю роботу.

Ще одна велика частина робіт – землевідведення. На території майбутнього летовища зараз знаходяться ділянки, які належать приватній особі, «Южмашавіа» та «Дніпроавіа». Слід викупити землі, компанії перенести. У лютому мають бути  укладені всі угоди.

З лютого починається екологічна експертиза. Вплив нового летовища на довкілля оцінить незалежна сертифікована організація. Це довгий процес, він завершиться навесні. Далі результат екоекспертизи має погодити Міністерство екології.

Водночас DCH вже працює над проєктуванням терміналу. За планом, його будівництво та зведення смуги розпочнеться одночасно – влітку 2020-го.

Не кожного дня в країні будують аеропорт – в останнє такі масштабні роботи проводилися майже десятиліття тому. Це дуже складний проєкт. Зараз найважчий етап в його реалізації. Це як штовхати величезну кулю – спочатку треба докласти максимальних зусиль, аби зсунути її з місця. А далі вона вже котиться по інерції. Нині слід ідеально підготуватися – аби уникнути труднощів під час будівництва. А потім будемо тільки контролювати, аби роботи на будмайданчику виконувалися вчасно.

Можливо, саме через складну підготовку з купою «підводних каменів» раніше питання аеропорту відкладали в дальню шухляду. Але я впевнений: нам вдасться завершити розпочате. Будівництво фінішує у 2022 році.






До новин ДніпрОДА:

Завантажуємо ще